Bruce "The Boss" Springsteen And The E Street Band

Vi börjar från början.

Lördagsmatchen mot Tyresö blev annat än bra. Spel 10 mot 11 i sisodär 60 min var väldigt tungt. Alldeles för tungt för att vi skulle kunna hålla hela vägen, tyvärr. 1-3 blev slut siffrorna. Dock tror jag att match bilden hade sett annorlunda ut om vi hade fått spela med fullt lag hela matchen. Vi skulle absolut haft chansen på 1 poäng, inget snack om saken. Men det blir aldrig alltid som man tänkt sig.

Efter matchen var det dags att åka ner mot Stockholm. Tankarna hade för tillfälligt länmat matchen och var nu istället på det som skulle komma. En hel helg med brudarna och M i Stockholm.
Vi hade fått lånat Karin "Hammarby" Lissels lägenhet----TACK----- där jag, Tone och M skulle få sova.
Lördagskvällen spenderades först framför teven och landskampen, sedan på ett utestället Snaps.

Söndagen blev mer händelsfull.. Anlände till hotellet vid 12-tiden (där vi skulle spendera sista natten) för att senare åka till Stadion där det tydligen skulle köas. Oh My God... Vi pratar inte 3 timmar, inte 5 utan 7 helvetes timmar innan konserten skulle börja. Men vad gör man inte för att komma längst fram? Ja tydligen ALLT! Vi fick efter några om och men det magiska bandet som skulle ta oss in i den första sektionen. När vi slutligen blev insläppta på Stadion såg jag min chans att få sitta ner och ta det lungt de sista 2h innan The Big Boss började. Jo tack, i sisodär 23 min, innan någon idiot ställer sig upp, och innan jag ens vet ordet av det så rusar alla, och då menar jag ALLA mot stängslet. Mickis hann både resa sig upp och dra undan filten vi satt på innan jag förstod vad som ens försegick. Haha. Kl var då 18.45 och det var 1.15h i bästa fall tills han skulle börja. Tålamodet var inte på topp kan jag meddela.
Men när han väl drar igång har jag glömt allt vad köande innebär.

Mannen är magisk. Mannen är grym. Mannen är kung. Mannen är The Boss!

Finns inte många ord som kan beskriva denna man. Han måste upplevas!
Att låtar som Badlands, Jungleland och Thunder Road skulle bli vansinniga det visste jag redan, men när han sedan avslutar det hela med Twist and Shout, och hela Stadion står upp, då kan jag längre knappt andas.







kön framåt


kön bakåt















Kommentarer
Postat av: TM

Vem är den omtalade M?

2009-06-13 @ 18:11:21
Postat av: Angelica

Markus

2009-06-13 @ 18:41:03
URL: http://mittlivsombengan.blogg.se/
Postat av: Emma

Ja, det ryktas om det ju. Dock hänger det mycket på vädret om jag kan komma eller inte... regnar det, så är det ingen hitt att dra med Ludvig ut... så jag kan inte ge er något besked förrän img...

2009-06-16 @ 13:18:39
URL: http://thisisemmson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0