Thailand baby..

Antligen framme efter den langa resan som trotsallt blev ganska kort.

Resan till Arlanda blev stressig. Vi trodde att vi hade god tid pa oss men med en massa javla vagarbeten kom vi fram 1h och 20 min innan flyget gick. Skont i och for sig. Nar vi skulle checka in vaskorna fick Tone lov att packa upp sin for dom sa att hon ev hade nagot farligt i vaskan. Dagens skamt!! Var tydligen hennes klocka och shampooflaskan som var en dalig kombination. Hur nu otroligt det later...

Flygresan gick bra. Forst en timme till Helsingfors i varsta miniplanet sen ca 10h till Bangkok. Vi sov stora delar av tiden sa resan gick ovanligt fort.

Val framme pa flygplatsen letade vi biljetter till Koh Samui. Alla var i stort sett slutsalda sa vi bestamde oss istallet for att sova kvar i Bangkok en natt for att sedan flyga imorgon bitti till Koh Samui.
Vi har nyss varit ute och kakat. Tror tamigfan att jag redan har brannt mig. Heelt otroligt!!

Nu vantar dusch och sangen. Sen ar vi redo for nya aventyr imorgon. Bikini pa och stranden nasta!!!

Skot om er dar hemma!!

A♥M

Fredag 27/11 ----->Big Day.

Big Day. Big Day. Så skulle man väl lätt kunna summera denna dag. Har varit uppe i några timmar nu och fått ihop väskan. Har nog lite för mycket grejs med, fan! Fick precis i allt, nu rymmer det inte för något mer!! 18 kilo. Herrejävlar, 2kg tillgodo! Det är för bra!

M överraskade mig idag. Han är helt ledig, underbart. Det gillar vi såklart!!!!

Det blir en stressig dag idag, först kl 16 skulle jag kunna tippa på att jag kan stressa av. Denna jävla stress som vart med i 2 veckor nu tror jag. Man blir ju lite lätt galen..

Nå, dagen då..

09.00 frukost med M, Erica, Tone och Majsan på Blombergs Café. Sen är det raketfart hem för att plugga!! Kl 13 ska jag vara i Falun för att skriva prov. Det får inte ta mer än 2 timmar, för avfärden från Blge planeras runt halv fyra snåret! Kan ju gissa att det kan bli lite försenat när jag å Tone är i farten!

Tone lägger av den skönaste kommentaren någonsin om resan igår efter fotbollsträningen: Det känns mer som att du och jag ska iväg på ett träningsläger..

Ja så skulle man väl kunna sammanfatta det hela om jag fick bestämma! =)

Detta blir det sista inlägget innan resan. Nästa inlägg får ni från Thailand!! :D

Betnér var grym!

Har käkat frukost och ska nu packa ihop lite inför dagen. Gym väntar. Axlar och bröstpass. Därefter återstår det sista jobbpasset innan semestern, wihooooooo...
Jobb till kl 17.30 sen är det sista stunden för ärenden. Träning 19.30-21. Sen är det hem och umgås med M som gäller.

Packning av väskan får nog ske samma dag, och det är tamigfan den första gången också. Som jag packar väskan samma dag som jag åker alltså. Jag har alltid varit en av dom som packat klart väskan en sisodär 2 veckor innan avresa. Men inte denna gång. Det är fortfarande helt ofattbart att vi ska åka. Förstår det inte riktig än. Kanske först imorgon när M ska skjutsa oss.

Prov imorgon också. Kan inte påstå att jag är alltför förberedd. Men jag hinner plugga lite imorgon innan provet.

Tone fixade mitt hår igår. LOVELY! Tack! Färg och klipp. Tack kompis. Efter det drog vi iväg till maximteatern och lyssnade på Magnus Betnér. Vilken stjärna alltså. Den mannen är helt sjuk. Haha. Roligt var det!

On the radio...

Hittade den perfekta radion på Ö.B faktiskt. Kostade över hundringen, alltså alldeles billig och alldeles lagom liten och bra ljud för att vi ska kunna ta med den till Thailand och förstöra den! =)

Här ska poppas varje dag vid stranden!

Snart du Tone, snart sitter vi på flyget!

M ♥

25/11 --->LÖNING!

Godmorgon. Onsdag den 25:e, ledig dag och det nalkas löning. Underbart för en fattig kommande resenär.

Har varit vaken en stund nu och gjort klart inlämningsuppgiften som ska vara inne nästa vecka. Det blir att skicka in den tidigare, då vi som sagt åker på fredag. Tentaplugget börjar jämna ut sig. Förstår mer och mer nu, vilket känns skönt. Synd att det bara återstår 2 dagar till povet. Än är inte allting på plats men snart så.

Gårdagen blev intensiv. Pluggande samtidigt som jag stykte lite kläder inför resan. Nytta med nöje alltså. Har inte riktigt någon stenkoll på vad det är jag har med mig och inte. Förhoppningsvis hinner jag gå igenom det innan fredagen. Annars blir det lite lätt panik på fredag morgon.

Dagen då?
Nu väntar ett stenhårt gympass. Därefter lite inhandling till resan. Prio 1: en stereo, eller bara högtalare på batteri som kan tas med på stranden. Orkade inte göra en massa skivor så vi bestämde oss för att köpa högtalare eller en stereo med kabelintag för ipoden! Sen är det hem och pkuggning för hela slanten innan Tone kommer hit vid 17-tiden för en lite makeover. Hårfärgning och klippning. Ikväll väntar sedan Betnér på maximteatern.

Packingen so far..

Tisdag...

..är lika med, ledig dag, jätte mycket att göra, plugg, endast 3 dagar kvar till resan, gym, solning...

Som ni förstår så är jag lite upptagen med allt som måste göras innan resan. Pluggningen till exempel. Sen har jag inte packat ännu, så jag får samtidigt lite panik över det. Så de senaste dagarna och de resterande tills det att vi lämnar Borlänge lever jag i fullständig stress. Har tusen saker att göra på omöjligt kort tid. Hej å hå, hur ska detta gå? Ja ni fattar, därav inget bloggande i helgen.

Lördag var en leva-som-en-prinsessa-dag för min del. När jag kom hem från jobbet hade M fixat hela dagen. Det bjöds på 3-rätters middag, innan det sedan var dags för min del att plugga vidare. Underbar kväll förutom plugget förstås. Och maten var lika underbar.

Nu bär det av till gymmet för att sedan bättra på brännan lite... Sen hem och plugga. Lovely day helt enkelt!

Godmorgon

Uppe i tid för en promenad alt joggingvända.
Det visar sig vad kroppen är sugen på jogg eller gång.
Kaffet ska drickas, skorna snöras på och ipoden ska höjas på högsta volym- NU KÖR VI!

Lördag

Äntligen helg gott folk. Helgen är lika med kortare jobbdagar, mera tid med M och mycket pluggande! Inatt fick jag iaf någon mer timmes sömn mot vad jag har haft denna vecka, men inte är jag speciellt pigg för det. Så kaffet är med nu på sista delen av alla alla föreläsningar jag har kvar. Skönt. Vi snackar kanske 20 min.

Mycket frågor om resan nu. Har du packat än? Är du nervös?
Seriöst så har jag inte hunnit tänka så mycket på att jag ska åka än. Känns inte alls som vi åker på fredag. Har knappt hunnit packa. Massa kläder ligger framme och jag har inte den minsta aning om vad som ska med. Har i princip bara tagit fram alla sommarkläder sen har jag inte gjort så mycket mer åt det. Önskade att jag hade lite mer tid åt att njuta av att vi verkligen ska åka. Men det kanske kommer. Förhoppningsvis på torsdag om inte annat...

Idag väntar som sagt jobb. Tackade nej till den årliga Kupolen festen. Måste plugga och vill hellre umgås med M. Efter jobbet har M lovat att fixa mat. Tur han är ledig på helgerna så han kan fixa och trixa lite!

Fredag

Godmorgon. Vi gör ett till försök med detta plugg. Kaffet i högsta hugg, allt för att jag ska piggna till efter en bara 6,5 timmes sömn. Jag behöver i genomsnitt 8. Så någon skönhetssömn har det inte blivit på några dagar.

Jobb 12-20. Innan det blir det som sagt plugg sen en vända till gymmet också.

Skönt med fredag iallafall. Helgen närmar sig och det inkluderar kortare jobbdagar. Underbart.

1 vecka återstår innan vi åker.

Godmorgon, godmiddag, godkväll..

Vad hände?

Klockan är nu 17.20 och jag har pluggat sedan strax efter klockan 6 imorse. Har kollat 3 föreläsningar och 1 återstår fortfarande, phu!!

Ingen powerwalk imorse, inget gym. Buuuu...

Nu ska jag iallafall gå utanför dörren för första gången idag och åka iväg och sola. Sen väntar träning kl 19.30 skönt med lite frisk luft sen.

Speckat schema nu fram till nästa fredag efter 20.40. Då har jag all tid i världen. Då väntar en ca: 11h flygresa. Synd bara att det är så mycket som ska göras fram tills dess. Mycket jobb, plugg, träning och packning till resan.

Sovdags?

Hemkommen från fotbollsträning nr 2 denna vecka. Fortfarande lika kul. Önskade dock att solen lyste och att det var juni och 20 grader varmt. Hatar regn. Men jag får ist glädjas med att jag inte kommer att frysa varken i januari, februari eller mars då hallen finns till för användning. Åh som jag längtar!
Nästa lördag dessutom, då kan jag lova att det är solsken och minst 30 grader varmt trots att det är november. Thailand is the shit! Har inte fattat att jag ska åka än för det är så sjukt mycket jag har att göra innan dess men det ordnar nog sig. Bara man vill så går det!

Tänkte kolla föreläsning nr 2 men insåg att jag inte skrivit ut några åhörarkopior och utan dom går det tyvärr inte. Ledig imorgon så jag får ta och fixa det då! Blir även lite morgonpromenad och gym!

Nu väntar soffan och landskamp sen blir det garanterat sängen!

Uppe före tuppen

Godmorgon! Har varit vaken nu i strax över två timmar. Klockan ringde tidigt så jag skulle hinna med den sista delen av föreläsningen. Tack å lov, nu är den klar. Nu väntar bara nästa på en sisodär 5 timmar.

Har precis fått i mig frukosten, gröt och proteindrink. Nu ladddar jag för dagen gympass. Axlar och bröst!

Jobb till 17.30 sen bär det av mot IP och träning. Jihoooo!!!

Därefter väntar nog återigen plugg.....

What a lovely day!

Home

Hemma igen efter dagens jobb pass. Åkte förbi maxi påvägen hem och köpte de sista solskyddsfaktorerna. 50+ och 30. Bra skit! Här ska vi inte bränna oss!!
Nu väntar omelett och inspelad föreläsning. M bygger garderob. Det gillar vi starkt! Äntligen kanske jag kan få plats med alla mina kläder =D

Godmorgon!

Sitter och väntar på att kaffet ska koka klart. Kaffe = koffein! Jag är trött! Jobbar 12-20, gympass innan det men först väntar föreläsning från skolan.  Jag läser ju kursen på distans så alla föreläsningar blir inspelade. Jag är 2 föreläsningar efter och jag har tenta nästa fredag. Ja precis, samma dag som vi åker. Plus att jag ska lämna in ett arbete innan det också. Fattar inte hur jag ska hinna. Är bara ledig 2 dagar innan jag åker också. Det är på torsdag och nästa tisdag. Usch det kommer bli jobbigt att hinna med allt.

Nej här ska pluggas!

Jag älskar fotboll!

Fotbollsträningen har dragit igång. Första träningen och dagens pass var grym. Idag var en sådan dag som jag verkligen förstår varför jag håller på med denna sport. Att ha ett litet break kan allt göra något gott ändå. Det var längesen jag hade denna känsla. Fy satan, nu längtar jag verkligen till onsdag och veckans andra pass!!

Måndag

Måndag och ännu en dag närmare resan. Endast 11 dagar kvar nu. Tiden bara springer iväg. Lite för fort ibland.

Helgen har vart kanon. Vi hade det riktigt trevligt i storstaden och det var så skönt att få komma iväg en stund. Hotellfrukost och spabehandlingar, det är inte dumt det. Nu är det back to reality! Jobb, jobb och jobb. Och sen drar fotbollsträningen igång idag igen. Det ska bli roligt!!

Efter en helg med för mycket av det goda så är det nu dags att ta sig till gymmet. Ska bli skönt med lite vardag och lite rutin med träningen.

Förresten. Jag och Tone har varit lite oroliga över hela denna svininfluensan-hysterin och Thailand. Så vi tog tag i och ringde till vårdcentralen för att kolla upp om det skulle finnas en möjlighet att vaccinera oss. Och ja, det gjorde det. I fredags tog vi sprutan. Jag väntar fortfarande på den kända febern och allt vad dessa biverkningar innebär. Men hej å hå, armen har bara känts stel och öm så jag vet inte riktigt vad som hände. Men grymt skönt att slippa denna infuensan iallafall.

Stockholm

'

FREEEDAG!

Godmorgon.

Öppnade mina blå tidigt imorse. Klockan ringde strax innan kl 6. Och pigg var jag.
Nu har jag fått i mig frukosten, ska plocka fram lite grejs till helgen sen väntar ett tidigt gympass. Tänkte befinna mig där runt 7-tiden, för att sedan åka hem igen och packa väskan.
Tåget är bokat, åker 17.52 från Borlänge och kommer till Stockholm strax efter 20 ikväll. Som jag längtar!

Träningen drar igång igen på måndag. Och det ska bli såååå roligt!!! Kul med ny tränare och allt, så det passar kanske bra att åka iväg till Stockholmo för att vila upp sig cå man är pigg oh fräsch!

Torsdag

Godmorgon allesammans..

Redan torsdag och veckorna bara springer iväg. Helt sjukt. Imorgon är det 2 veckor kvar tills vi åker till Thailand. Har nog inte riktigt förstått att vi ska iväg än.

Gårdagen blev jobb till kl 20. M berättade igår morse att han skulle åka iväg med jobbet till GBG. Så han kommer hem först ikväll. Jag åkte hem till Pappa och kollade igenom grejer till resan. Hämtade ryggsäcken och några sommarplagg. Därefter åkte jag til Tone för att se hennes lilla packhög, och jag säger då bara det, jag har hittat en som är ännu värre än mig själv! Thank god! Så förhoppningsvis kommer jag inte att vara värst i år =)

Nu har vi också bokat hotell och spabehandlingar till helgen. Ska bli grymt skönt att komma iväg. Vi åker på fredagen efter jobbet och stannar tills på söndag. Lördag förmiddag är det bokat för SPA! Vi kommer att få en sk Sportkur på 1tim och 15min.
Inleds med bodyscrub som bl.a stimulerar blodcirkulation och avlägsnar döda hudceller, följt av en uppmjukande helkroppsmassage med muskelavslappnande oljor.

Perfekt med en bodyscrub såhär innan resan. Kanske färgen vill fästa lite bättre.

Idag är det jobb till 17.30 som gäller. Därefter tänkte jag gå på ett spinnigpass. Men nu först ska jag ta mig till gymmet för ett ryggpass!

To tha gym!

Promenaden blev en kortis på ca 40min. Det var faktiskt skönt väder att vara ute och traska i. Solen kom fram så småningom. Det gillar vi såklart!

Nu har jag packat väskan, fått i mig frukost och bytt om till gymkläderna. Så nu väntar ett hårt gympass. Kan bli rygg eller ben, visar sig vad jag är sugen på.

Godmorgon!

Provet igår gick inte alls. Så det glömer vi redan nu tycker jag...

Börjar 12 idag, så en liten sovmorgon blev det och nu sitter jag redo för en promenad/joggingtur. Var på tok för länge sedan jag pallrade mig ut. Men håll med mig, vädret är inte det bästa så här i november så suget för en promenad eller, än värre, en joggingtur känns inte så inspirerande. Eller? Är det bara jag som är lat? =)

Är jag en lat liten soffpotatis? =)

Tisdag

Blev en rejäl sovmorgon idag, till kl 9. Behövde den. Tyckte jag behövde mer sömn idag för att kunna orka plugga till provet. Gårdagen blev det inte alls så mycket läsning som jag hade hoppats på. Sanningen är väl så att jag läste en del, men som sagt, boken är på engelska och man måste koncentrera sig så sjukt mycket mer. Jag var trött och okoncentrerad och det blev inte bättre för att jag låg i sängen och skulle försöka läsa. Så jag somnade om vartannat och idag har jag inte sepciellt mycket minne kvar av vad jag läst. Så det blir att börja om tyvärr. Dock helt sinnesjukt att man behöver läsa en bok på engelska för att sedan ha prov på. En bok på engelska med massa konstiga ord om träningsbegrepp...

Det går som det går.

Vilar idag från all träning. Prov från 12-17 därefter jobb till midnatt.

Nej nu måste jag ta tag och läsa boken.

Fotbollsgalan!

Soffläge och fotbollsgalan som gäller här hemma. Älskar allt som har med denna fotbollsgala att göra. Ett underbart slut på detta fotbollsår och detta gör också att man längar ännu mer till nästa års fotbollssäsong! Nu ser man bara fram emot allt hårt jobb som måste göras nästa år. Jag längtar!

Jag och M tänkte åka till Stockholm i helgen. Vi planerar även ett besök på ett spahotell för en behandling. Svårt det där med valet av hotell. Någon som har något förslag på ett bra hotell med bra spamöjligheter? Minns inte då jag var ledig en hel helg med M. Var på tok för längesen sist. Så detta ska bli så otroligt skönt att komma iväg på.♥

Trötta måndag

Godmorgon. Ingen uppdatering under helgen och jag ber om ursäkt för det. Helgen har bestått av jobb jobb och åter jobb. Och mellan det har jag hunnit med att kolla klart på hela one tree hill säsong 5. Hur bra är det inte då? Här ska köpas säsong 6. Give me...

Ledig dag idag och idag gäller det att läsa boken Strength Training for Sports. Har hemtenta imorgon och boken ska läsas. Fick den först igår med posten så vi kan väl säga som så att jag inte har hunnit öppna den än.

Nu ska jag ta och bege mig mot gymmet. Ett pass och cardio efter det. Sen hem till boken. Mycket som borde hinnas med idag...

Nej, Time To Hit The Gym!

Hejja Brage!!

Vilken kväll det blev! Brage återigen till superettan!! Hejja, hejja, hejja!!

Började dagen i Falun och i friidrottshallen för lite praktiska moment. Utfall fram, frivändningar, utfallsstöt, ryck och stöt... You name it! Kul var det iallafall. Man inser att tekniken är mycket viktig i dessa moment. Detta blir det att öva på. Bra explosiva övningar, och det behöver jag. Kommentaren jag fick igår utav en av tjejerna som också läser kursen var helt klart det näst bästa på hela gårdagen. "-..är du brottare eller?" Haha...

Det bästa var såklart att Brage avancerade och spelar i superetten 2010! 2010, året då allt händer? Hur som haver... Slutade jobbet strax efter halv 6 och vi satt redo redan kl 18 på Stora Björn igår. Det blev smockfullt tillslut. Kul att så många kom dit och stöttade våra grabbar! 6 november och äntligen kan man släppa fotbollen för ett tag.

Fredag och snart helg. Inte något som gynnar mig då hela och då menar jag verkligen att hela helgen består av jobb. Sånt är livet. Har iallafall tagit ledig nästa helg och ska planera in något med M. Får se vad det slutar någonstans. Förmodligen inte hemma i Borlänge iallafall.

Nu ska väskan packas för nu är det dax att bege sig till gymmet!!

2009-11-05

Oj vad tiden går fort, sjukt fort. Redan den 5 november och snön yrar utanför fönstret. Hoppas inte att det kommer alltför mycket bara. Vi gillar inte snö riktigt. Inte än. Inte först det har blivit väldigt väldigt mycket snö.

Nu har jag fått i mi frukosten och ska ta och bege mig in mot Falun och friidrottshallen. Praktiskt moment med skolan. Därefter är det raketfart mot Kupolen och jobb. Sen ikväll väntar det magiska matchen. Kvalmatch 2 mellan Brage-Qviding. Matchen visas på Stora Björn. Be There! Kommer bli grymt!

Ikväll kommer M hem från jobb i Norge ♥

Jag såg det snöa...

Det är sant. Inte så särsklit mycket och inte speciellt länge heller men en liten stund snöade det faktiskt. Jag var ute på min promenad och såg dom små snöflingorna allt!

Promenaden varade i en timme. Fick lov att springa de sista 10 min för det var så förbannat kallt att gå. Motvind och allt. Usch och fy! Nu väntar jobb, 11-20. 20-års jumileumet börjar som sagt idag. Bra grejer till riktigt bra priser kom in och fynda!!!

Intervallträning

Dagens träningspass blev ett intervallpass. Det känns på andningen och i hela kroppen att detta inte är något som görs ofta. När jag väl är ute och sprinegr blir det längre pass och med en lägre intensitet. Konditionen är något som jag kommer börja träna upp mer och mer nu. Som målvakt behöver man inte ha en superkondition och det är inget som prioriteras vid träningen under fotbollssäsongen. Men det bästa med ledigheten är att jag hinner träna allt, både kondition och styrka utan att behöva tänka på att jag måste vara pigg till fotbollsträningarna.

Så nu jäklar ska det tränas kondition!!

Ska slänga i mig lite mat nu innan jag ska iväg till jobbet. Jobb mellan 18-20. Behövs nog inte jobbas över. Men det visar sig.

Time to go.

Tisdag

Idag blev det sovmorgon. Vaknade runt halv 10 snåret. Köäkade frukost sen var det bara att ta på sig träningskläderna för att sedan åka in till Falun och friidrottshallen för en praktisk föreläsning. Roligt med de praktiska momenten och läraren är ju så sjukt kunning. Jag vill också.

Gårdagen blev det 2 gympass. När M kom hem var det för sent för att köra spinningpasset så vi bestämde oss för att pumpa på gymmet istället. Det är inte ofta vi hinner träna tillsammans men när vi väl gör det är det alltid lika roligt!
Alltså alltid lika roligt att knäcka honom.. Ha Ha!

Dagen då? Nu har jag kommit hem från Falun, ska käka lite mellis. Kesella m funlight, sen tänkte jag ut och springa. Har blivit mycket gym på sistonde och inte så speciellt mycket kondition. Med det ska vi ändra på den här veckan.

Ledig dag även idag från jobbet men det blir att jag åker in och jobbar en sväng i eftermiddag ändå. 20-års jubileum imorgon så vi måste förbereda en hel del.

Ser man på, solen kikar fram. Dags att snöra på sig skorna då!

Måndag

Godmorgon allesammans. Sitter här och käkar frukost. Ska snart ta och bege mig till F&S för ett gympass med Josse. Dagens pass blir ben och därefter cardio på CT:n.
Ska försöka boka in mig på spinningen ikväll också. Det behöver jag efter helgen som varit.

Föreläsning idag mellan kl 13-16. Kul att det äntligen drar igång!!

Helgen i bilder:

Ladies Night:

Lördag och 23-års fest:

Ledig dag idag och det har varit så enormt skönt. Lite sovmorgon sen blev det lite bakning för hela slanten. Cheescake, muffins och brownies. Efter det åkte vi hem till pappa och åt en underbar middag. Därefter väntade Vallen och Brage härlig vinst med 2-1. Bra grabbar!!
Kvällen har bestått av fikande med hela tjocka släkten, och massor av presenter såklart! Tack!!

Nu väntar soffläge. Ledig måndag och tisdag men skolan väntar. Kursen börjar imorgon igen. Ska bli grymt kul!!

Gonatt mina vänner och tack för en underbar helg! ♥