Svårt beslut..


Jag sökte skola till hösten och för några veckor sedan fick jag veta resultatet. Jag kom på reservlistan till Sjukgymnastprogrammet i både Uppsala och Västerås men däremot så kom jag in i Falun på Idrottstränarprogrammet med hälsoinriktning. Med reserv snackar vi inte 20 plats utan jag ligger ganska långt bak på reservlistan och räknar därför inte med att komma in. Frågan är nu hur jag ska göra. Jag känner mig redo för att plugga men vill samtidigt inte förhasta något. Sjukgymnats är något jag vill bli och nu när jag inte kom in på det vet jag inte alls.

För att komma in på sjukgymnastprogrammet måste jag skriva tokbra på högskoleprovet, vilket aldrig kommer att hända, eller så måste jag plugga upp mina betyg. Det sistnämnda skulle absolut vara det enklaste för min del men nu tror jag inte att man kan göra det längre... ?? Så jag står inför ett litet dilemma här. Måste meddela jobbet i veckan och jag känner att jag behöver tänka igenom det här riktigt noga.. Från att ha jobbat konstant sedan gymnasiet och haft en fast inkomst så kommer det självklart att bli stora stora omställningar för mig om jag bestämmer mig för att plugga. Men, jag är sååå sjukt taggad för att börja plugga och jag tycker att det vore helt galet kul..

Så, plugga eller inte?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0