Redo för kvällen!


Att få komma hem klockan 5, tränad och klar är helt underbart. Nu känns det som att helgen blir lite extra lång och det är bara lyx.

Träningen gick bra. Hade grym energi till axelpasset och var därför lite tveksam till att köra intensivpasset direkt efteråt. Eftersom jag själv sköter min styrketräning så är det med lite blandade känslor jag kör jympapassen. Det jag vill få ut av dessa träningspass är konditionsträningen, att få komma upp i puls och jobba.
När jag kör styrkan i gymmet så hamnar jag inte i den pulsintervallen och därav behöver jag köra konditionsträning vid sidan om. Jympapassen har både en styrkedel och en konditionsdel. Intensivpasset som jag var på idag jobbar ganska mycket med styrkan och därav blev jag tveksam till att köra det. Men, jag bestämde mig tillslut för att köra det. Jag kör hellre ett jympapass med en ledare som pushar en och där man får dansa loss (ja det är ju trots allt lite dansmoves) till massor av bra musik än att stå på crosstrainern helt ensam. Jag blir helt enkelt mer peppad av sån träning, och speciellt när man får köra med andra människor. Och som jag svettades sen då.. Kom jag upp i puls? Hell yeah!


Axelpasset såg ut som följande:

Sittande hantelpress

Hantellyft åt sidan

Lyft åt sidan i kabel

Framåtlutande lyft i kabel

Sittande rodd brett grepp



Hann precis klart med sista setet sen var det bara att klunka i sig protein shaken och slänga i sig en banan och byta rum. :) Effektivt.











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0