Diskvalificerad!!


Första dagen på "dieten" och det går bra, än så länge. Matdagboken hjälper som sagt till att räkna ut kcalintaget och summerar även energifördelningen över dagens intag. Idag ser mitt intag ut som följer:


Frukost:  216 kcal

Mellanmål 1: 196 kcal

Lunch: 440 kcal

Mellanmål 2: 220 kcal

Mellanmål 3: 148 kcal

Efter-tränings-mål: 259 kcal

Middag: 392 kcal


Totalt intag: 1872 kcal

Fett:
59g  Protein: 221g Kolhydrater: 102g



Här ser ni fördelningen:




Lite för hög fettprocent, detta beror på att jag åt köttfärs till lunch. Men jag är ändå nöjd. Jag vill inte dra ner alltför mycket då jag vill känna att jag fortfarande har ork för att prestera, och det hade jag idag.





Dagens träning var ingen vanlig träning, den bestod utav stadsorientering. Orientering runt Kvarnsveden. Som vi alla vet är jag uppvuxen i Kv och jag var tydligen en utav storfavoriterna. Det dom tyvärr inte visste var att jag suger på att läsa kartor och allt annat som har att göra med orientering så storfavorit kunde jag inte själv hålla med om att jag var. Men självklart kände jag pressen och ville såklart vinna!
Jag och Sarrah skulle ta oss igenom denna bana och hitta alla kontroller. Jag som kartläsare, hur nu det gick till... Sarah som kommer från USA och enbart har bott i Sverige i 6 månader följde snällt med mig dit jag sa att vi skulle springa. På något konstigt vis hamnade vi lite galet fel. Vi kollar runt och ser inte en gata i närheten där kontrollen ska vara. Men det vi däremot ser är en taxibil som är påväg förbi oss. Vi stannar bilen för att få lite hjälp. Svaret vi får är "-vad är ni för ena orienterare?". Jag försöker tysta honom med att vi bara är några ynka fotbollsspelare och att det här inte alls är våran grej. (Inte ett ord om att jag är uppvuxen i Kv) Han pekar och visar vart vi ska åt för håll men när jag sedan frågar så snällt om han möjligtvis inte ska åt det hållet så kan han ju inget annat än att släppa in oss i bilen och köra oss till vår destination, jag vill upplysa om att denna färd endast tog ca 2 min!! Jag och Sarrah tackar hemskt mycket för skjutsen och springer vidare.

I mål med en tid på 44 min var ingen vinnartid det heller. Om vi inte hade blivit diskvalificerade för vår snålskjuts så hade vi hamnat på en 5:e plats. Alltså inte ens på prispallen, därför spelar det inte heller någon roll att vi blev diskande... eller det visar sig på torsdag då vi ska få vårt staff om det var värt det eller inte... Ooopps..

Vinnarna kom in på tiden 28 min (!!!!) Dock ska tilläggas att den ena är smart som Einstein och den andra är lärare = dom kan det här, så jag är inte bitter!




Me and my disqualified friend! But hey, we ´re still nr 1!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0