SM-SILVER..

...ska man vara besviken eller nöjd för att man är bäst  2:a i Sverige på inomhus fotboll?

 Ja, vissa skulle göra mycket för den andraplatsen. Själv är jag mest besviken. Besviken på att vi som lag inte kan prestera när det som mest gäller. När vi flera gånger förut har slagit det lag som stod som motståndare på andra sidan.
När vi redan slagit ut dom ur sm-arrangemanget denna gång. När jag vet att vi kan så mycket mycket mer än vad vi presterade. Men för att gå av planen som segrare kan man inte gå ut på planen och tro att guldmedaljen ska vara våran innan domaren blåst av matchen.
Man måste vara värd att vinna en match, och tyvärr så var vi inte värda guldmedaljen det denna gång.  Synd nog!

Jag vet att fotboll är en sommar sport och att det är utomhussäsongen som gäller, jag vet att inomhussäsongen bara är ett "avbrott" från all den tråkiga försäsongsträningen. Men vad är då det roliga med fotboll när man inte kan kliva på och av planen som vinnare?
Jag är en tävlingsmänniska och gillar inte att förlora. Så är det bara. Men som många skulle säga det, "Det är bara att bryta ihop och komma igen", och det finns nog inte mycket annat att göra vid detta tillfälle än att just bryta ihop och komma igen.





Helgen annars var trevlig. Alltid lika roligt att jobba på gemenskapen inom laget.
Bussresan gick bra. Den så kallade "banketten" vet jag inte vad som hände med. Var i princip en middag med buffé med alla lagen sen när man hade ätit klart fick man gå. Vi kikade teve och fotbollsmatch. Sen var det bara att lägga sig och ladda för morgonsdagens matcher! Dagen därpå blev en blandning av många känslor. Både glädje -och besvikelsetårar. Helt overkligt att en sport kan föra med sig så mycket känslor. Magiskt på något vis.



Bilder från helgen:




  



 





Ny vecka nya tag!

Mitt mission denna vecka är ------> T J E J V A S A N !

Kommer det att bli en flipp eller en flopp? Kanon eller kalkon?
Det återstår att se.


// Bengan™ -still going strong


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0