Varför begära för mycket?


Man kan ju inte påstå att denna helg kommer att vara  minnesvärd direkt, möjligen en sak då men återkommer till det..

Fredag eftermiddag var det avfart mot Östersund för att på lördagen spela match. En ca 6h lång resa väntade på världens sämsta väg...   Övernattning på Scandic sedan väntade match kl 13. En match som vi helst vill glömma. Vi tar ledningen efter 4 min och det kändes riktigt bra men sedan faller allt. Vi kan ändå hålla resultatet ända fram till 90min, då dom får straff och sätter bollen. 1-1. Man ska aldrig skylla på domaren men den här gången gör jag det. Så sjukt jävla dålig. När ska domarförbundet förstå att tjejer inte kan döma? Det är sjukt. Jag tycker ändå att det är viktigt med jämställdhet men när man inte har stake nog så ska man inte döma, och tyvärr är det många damdomare som inte har det.. Tyvärr!

Straffen som dom får är mer eller mindre en kompensation för allt som Östersund fått emot sig under hela matchen. Ska det ligga på en sån här nivå så kan vi börja spela flickfotboll igen!

Så... nu har jag fått ut mina aggressioner.


Till det minnesvärda under denna helg:

Denna helg kommer min vän Tone däremot aldrig att glömma. Hon har "festat, skålat och hälsat" med den stora kändisen, hennes största idol någonsin, ZLATAN!! Det här är det största hon har varit med om och jag är så lycklig för hennes skull. Grejjen är nog det också att detta händer just bara Tone. Haha!





Idag då?

Sovmorgon, den längsta på många många veckor. Kl 11 drog jag mig upp ur sängen. Nu ska jag fixa lite mellis sen är det dags att åka till gymmet för att köra ett axlar, rygg och bröstpass! Sen väntar pluggning och fotboll. U-laget lirar så om vädret håller i sig blir det att kika på dom.


  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0