Bryta ihop och komma igen, är det så enkelt?





Okej. Matchen slutar 0-2 till Djurgården. Visst dom var vassare än oss men stundtals var det jämnt, riktigt jämnt. Jag gör årets målvaktstabbe och jag är så sjukt besviken. En missbedömning på en boll resulterar i att hon kan lägga in bollen i tomt mål. Efter att ha visat min osäkerhet i det läget så tycker jag hela laget agerar osäkert. Vi vågar inte och vi är mer eller mindre rädda för att göra fel. Jag är ledsen. Gör man ett misstag som målvakt så får man också sota för det. Det finns ingen, jämfört med utespelarna, som kan täcka upp en bakom utan man får ta ansvar för det själv. Jag vet inte om vi förlorar matchen på grund av detta men det är klart att det förändrar matchbilden rejält. Det suger, tro mig.

Hur ska man nu gå vidare efter detta? Det är helt enkelt bara att bita i det sura äpplet och tur som är lär man sig alltid något av sina misstag. Det är väl bara att bryta ihop och komma igen helt enkelt. Thats it!



Kommentarer
Postat av: Anna

Bengan, du kan inte ta på dig det själv.

Vi är ett lag i alla lägen! Och hade vi gjort det vi skulle ifrån början så hade bollen aldrig kommit ner till dig.



Så vi bryter ihop och börjar om.

Med fullt fokus på söndag!

Då ska Piteå få sota för det här!



Ses i morgon!

2010-05-05 @ 23:16:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0